26 Aralık 2012 Çarşamba

İYİ BİR KALECİ NASIL OLUR? KALECİ TEKNİKLERİ TEMEL TEKNİKLER

İYİ KALECİ NASIL OLUNUR KALECİ TEKNİKLERİ


Kaleci çalışması çabukluk üzerine kurulu bir program takip etmeli ve



antreman periyotlarında devamlı çabukluğa dayalı hareketler yapılmalıdır



İyi bir kaleci,ilk hamlesinden sonra,hemen ikinci hamleyi yapabileceği pozizyonu en kısa zamanda almalıdır



Kalecinin normal duruş pozizyonu,dizler hafif kıvrılmış,ayak uçlarında(Yaylanma pozizyonu)ve ayaklar omuz hizasına kadar açık olmalıdır



Topu tutarken dikkat edecegi kurallar bacaklar fazla açık olmıyacak ve topun gelişine göre gerekirse tek dizini yere koyarak topun kotrolünü sağlamalıdır


Kalecinin hava topuna çıkması:



Kalecilerin korkulu rüyası yan toplardırbunlar kavisli ve sert yapılan ortalardır


Burada kaleci zamanlamasını(Tayming)iyi yapmalı topla nerede buluşacağını tahmin ederek terettüt geçirmeden topa hakim olacağı noktaya gitmelidir


Bu zamanlamayı yapamıyan kaleciler topa boşa çıkar ve oyundan düşer


Sert ve falsolu gelen topları tutmak yerine,tek veye çift yumrukla sahanın ölü noktalarına uzaklaştımaları gerekir


Kaleci şunu kesinlikle unutmamalıdır,boy ve kollarının avantajını iyi kullanmalı,havadaki toplara çıkarken,darbelere maruz kalmaması için bir dizini kırarak topa çıkmalı

Topu havada bloke ettiği zaman elinin iki baş parmağı kesinlikle topun arkasında olmalı eller topta (W)bu şekilde olmalıdır,yoksa topa hakim olması zordur


Havada yakaladığı topu ani bir hareketle gögüsüne çekmeli %100 kotrolu altına almalıdır


İyi bir kaleci sogukkanlı ve çabuk,taymingi kuvvetli olmalıdırKesinlikle top sahanın neresinde olursa olsun,toptan gözlerini ayırmaması ve oyundan kopmaması lazımdır



Topu değaj ve elle oyuna zamanında sokmalı ve topu takımını atak hazırlığına getirecek şekilde olumlu kullanmalıdır



Geri pasa antremanlarda çalışması gerekir,topa ayakla kontrol,kaleciler için modern futbolda önem kazanmıştır



Kaleciler defansının en arkasıda olma avantajını iyi kullanmalıdır,defanstaki arkadaşlarının hatasını görerek onları ikaz etmeli ve yapması gerekenleri söylemelidir(Oyun okuma)



Korner atışlarında:Ön direk ve arka direk çizgisine arkadaşlarını yerleştirmelidir



Serbest atışlarda,barajını iyi kurdurmalı ve barajın arkasında parmaklarının ucunda,hamle yapmaya hazır vaziyette beklemelidir


Kaleci çalışmalarında,baraj kurdurma çalışması yapılması ihmal edilmemeli


Yanlış kurdurulan bir baraj,günümüz futbolunda gol demektir


Antremanlarda penaltı çalışması yapmalı ve rakip,takımın penaltı atan oyuncusunun atış,sitilini önceden takip etmelidir


rakip forvetle bire bir kaldığı pozizyonlarda,rakibinin üzerine hızla çıkarak,açıyı kapatmalı ve topa vurş mesafesini daratmalıdır


Aşırtma vuruşlara,dikatli olmalı ve kalesinden fazla öne çıkmamalı,ceza sahasının her noktasına hakim olmalıdır


Bütün pozizyonlarda, iki kale direğinin ortasında olmalı


Her kaleci zaman zaman hatalı gol yer,bu demek değilki tekrar hata yapacam,pisikolojisi içinde olmamalı ve kendine olan güvenini asla kaybetmemelidir

54 yorum:

  1. Teşekkürler elimizden geleni yapıyoruz

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu yorum yazar tarafından silindi.

      Sil
    2. Bn kendi Güvenimi Kaybettim Bir futsal Maçında 10 G yedim yarısıda salak salam gollerdi:(

      Sil
    3. Bn kendi Güvenimi Kaybettim Bir futsal Maçında 10 G yedim yarısıda salak salam gollerdi:(

      Sil
    4. bu taktıkler sayesınde okul takımına alındım .Yarısını zaten önceden bılıodum .D

      Sil
    5. çok güzel taklitleriniz var bize aktardıgın icin teşekür ederim...

      Benim hayalimdir futbolcu olmak ama olamadım

      Sil
    6. futbolcu olmak için ne gibi öneriniz olabilir

      Sil
    7. Bol bol çalışman gerek ve kim ne derse desin asla pes etme

      Sil
    8. Ben 6 penaltı kurtardım 2tane yedim

      Sil
  2. taktikler için teşekkürler işime yarayacak gibi :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben uşak spor A takımda kaleciyim 19 yaşım ve bu taktikleri dogru bulmuyorum

      Sil
    2. Inşaallah salı günü çıktığım maçta ışe yarar

      Sil
  3. işime çok yarayacak teşekürler

    YanıtlaSil
  4. yerden tamamen temas kesmek için ne yapılması gerekiyor

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Atlıyacağın yere bak ve topun gelişine sonra 'yer çok sert' demeden topun geldiği yöne 2 elinle yerden kesilmen gerek büyük bi ihtimalle topa hakim kişi sen olacaksın

      Sil
  5. yerden tamamen temas kesmek için ne yapılması gerekiyor

    YanıtlaSil
  6. Tesrkkur ederm admin bunlari biliorm ama tekrar okumak bana guven verior

    YanıtlaSil
  7. çok teşekkür ederim işime yarayacak gibi gözüküyor

    YanıtlaSil
  8. Aksam için hazırım o zaman 😎

    YanıtlaSil
  9. Ben cinsel organima top deyecek diye cok korkuyorum.ne yapmam lazim

    YanıtlaSil
  10. ben 3 senedir kaleciğim ve bilmediğim şeryleri örendım teşşekürler..
    #kızlarda #kaleci #olabilir..

    YanıtlaSil
  11. Ben kiz futbol takiminda kaleciyim ama ufak bir korkum var macta gol yemek bide defansin kaleyi birakip gitmesi

    YanıtlaSil
  12. Bu taktikle 5 lerce turnuva 1. Si oldum teşekkürler 😀😀

    YanıtlaSil
  13. Bu taktikle 5 lerce turnuva 1. Si oldum teşekkürler 😀😀

    YanıtlaSil
  14. Taktikler sayesinde okul takımına girecegimi düşünüyorum teşekkürler

    YanıtlaSil
  15. Ben iyi bir kalrci oldum iyiki bunlari okumusum

    YanıtlaSil
  16. Ben iyi bir kalrci oldum iyiki bunlari okumusum

    YanıtlaSil
  17. Bu çok işime yarıyacak teşekkürler

    YanıtlaSil
  18. Bence bazı yanlışları var bazı durumlarda ortada değilde nasıl rahat acı kapadikacsan o açıdan olman daha mantıklı

    YanıtlaSil
  19. Benim icin cok yarali olacak 😁

    YanıtlaSil
  20. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  21. Benim çok işe yaradı ben kaleçiliği çok severim

    YanıtlaSil
  22. Adamsınız çok işe yarıyo

    YanıtlaSil
  23. Teşekkürler taktikler çok işime yaradı sokak futbolu için.. <3

    YanıtlaSil
  24. Sayenizde okul takımına alındım

    YanıtlaSil
  25. Ben kız futsal takimindayim ... 5 tane daha maçımız var ... inşallah taktikler ise yarar😄😄

    YanıtlaSil
  26. Ben kız futsal takimindayim ... 5 tane daha maçımız var ... inşallah taktikler ise yarar😄😄

    YanıtlaSil
  27. Ben maçta hatalı gol yemekten çok korkuyorum. Ne yapabilirim???😕😕😕

    YanıtlaSil
  28. 😄😄😄...Bütün kalecilere sans diliyorum .. inşallah her şey istedikleri gibi olur...😄😄😄

    YanıtlaSil
  29. 😄😄😄...Bütün kalecilere sans diliyorum .. inşallah her şey istedikleri gibi olur...😄😄😄

    YanıtlaSil
  30. Ben maçta hatalı gol yemekten çok korkuyorum. Ne yapabilirim???😕😕😕

    YanıtlaSil
  31. Taktikler ise yaradı ama bizim rakiplerimiz çok güçlü olduğu için 5 tane maçtan sadece 2 tanesini kazandık 😢😢

    YanıtlaSil
  32. 😊😊😊KALECILIK GRRCEKTEN COK GUZEL BIR SEYÝ😊😊😊

    YanıtlaSil
  33. 😊😊😊KALECILIK GRRCEKTEN COK GUZEL BIR SEYÝ😊😊😊

    YanıtlaSil
  34. Ben kendime güveniyorum her gün sahaya profosyenel olmak için çıkıyorum geçen hafta gaziantepin yıldızlar kadrosundaydım ve bu beni daha çok hırslandırdı benim tek eksiğim aut atışları degaj topu oyuna sokma gerçekten zorluk çekiyorum

    YanıtlaSil
  35. abi eline saglık muteşem

    YanıtlaSil
  36. Ben u 16 fener altyapıda oynuyorum sakat olmama rağmen dün 8 şut 3 penaltı tuttum 1 gol yedim

    YanıtlaSil
  37. Ayrıca taktikler çok iyi deneyin ben pro kaleciyim bizim ligdeki kalecilere göre geleceğim parlak diyorlar hepsi işe yarar kullanın

    YanıtlaSil