11 Aralık 2015 Cuma

Michael bradadan dersler part 4

HIZLI HÜCUM

Kaleci zamanlamasını alt üst eden tehlikeli bir aksiyon varyantı hızlı hücum esnasında yapılan atış aldatmasıdır. Bu varyantı yalnızca birkaç oyuncu becerebilir. Zira bunu koordine etmek zordur.

Koşu yönü(doğrudan kaleciye doğru yandan ) 
• Sıçrama  ( yüksek yerden bükülme kaleciye kadar uzun )
• Kolu germe hareketi (baş üstünde omuz yüksekliğinde yana doğru topu yuvarlama )
• Top tutma (bilekten kaldırma doğrudan atış dönerek aldatmalar )
Atış noktasının belirtilmesi için aldatmalar vb. için çizgiden veya kanattan yapılan atışlar için olan prensipler geçerlidir.
İki pozisyon ise ancak yenidir:
 İPUÇLARI 
• Hücum oyuncusu koşma esnasında atış yapar veya atış aldatması yapar. Kaleci zamanlamasını alt üst eden hiç sevilmeyen bir atış varyantı. Koordinatif olarak çok zor olduğundan bunu yalnızca çok az oyuncu kusursuz olarak yapabilmektedir! Bunlardan belki Fransız  Jackson Richardson  en iyisidir.( ya da kaleci için en korkulur olanı !)
• Hücum oyuncusu kaleye kadar sıçramayı ve başı üzerinden veya yanında sıçramayı dener.
• 10
• Kalecinin iki reaksiyon imkanı vardır: 

1. Karşı çıkmak ve atış yapacağı  ele doğrudan blok yapmak .Bunun için atış noktasının tahmini konusunda çok cesaret koordinasyon ve tecrübeye ihtiyacı vardır.Şaşırtıcı an olarak ise ancak bu maalesef çözülmüş olan atış oyuncusuna karşı değişken zamanlama ile her zaman işlemeyen çok atraktif  bir varyanttır.
2. Kaleci yukarıya yana doğru ve arkaya doğru top ile kale arasındaki pozisyonunu koyabilmek için sıçramayı dener. Atış yapan oyuncunun bir aldatması durumunda ise çoğu kez yanlış kartları çekmiştir.
   Enteresan  bir görev olarak görmesi yeterli olacaktır! Kalecinin temel pozisyonu için ve olası atış varyantları için aşağıda belirtilen sinyalleri ölçüdür.
• Atış oyuncusunun esas pozisyonu  (Ortada yanda düşme adımı)
• Kolu arkaya doğru germe hareketi (baş )
7 metre atışlarında tabiî ki sinirlere hâkim olma büyük rol oynar. ( Ancak tabiî ki atış yapan oyuncu için her zaman bu bir avantaj değildir !) Kalecinin kaybedeceği çok az şey vardır. Kendisi olası bir yenilgi olarak değil enteresan bir görev olarak görmesi yeterli olacaktır. Kalecinin temel pozisyonu için ve olası atış varyantları için aşağıda belirtilen sinyaller ölçüdür.
• Atış yapan oyuncunun temel pozisyonu ( ortada, yanda, düşme adımı )
• Kolu arkaya doğru çekme hareketi ( baş üzerinde, omuz hizasında, yanda altta )
• Top tutma (bilekten kaldırma, doğrudan atış, dönerek atış aldatmalar )
         İPUÇLARI 
• Referans noktası olarak atışı yapan vücudu değil atış yaptığı eli görülmektedir.
• Hemen hemen  tüm oyuncular için düşerek atılan adımlarda yukarıya doğru atış yapmak çok zordur. Dönerek ve kaldırarak yapılan atışlar daha çok sevilmektedir!
• Kaleci ne kadar önde durur ise uzun boylu oyuncunun 7 metre atışında bükülerek yapacağı bir atışta çok az şansı vardır. Atış yapan oyuncu yana doğru çok açılır ise hemen hemen hiç başka yöne çekilmez .( şayet kaleci arka çizgi üzerinde durmayı denemez ise )
• Uzun boylu bir atış yapan oyuncu durumunda kaleci aldatma esnasında kendisinde o yönde hareketlenmeyi deneyebilir ve serbest bir köşe olduğu aldatmasını karşıya gösterebilir.Daha kısa kollu atış yapan oyuncu durumunda ise buna karşı aldatma sonrasındaki zaman kaleci için yeniden en uygun temel pozisyona geri dönmek için çok kısadır.                                         11
• 7 metre savunmasında her kaleci uygulayarak ilave şeyler öğrenebilir.
KALE SAHASINDAN YAPILAN ATIŞLAR
Kale sahasından yapılan atışlar için atış noktasının doğru ve zamanlama olarak iyi seçilmesi çok büyük önem taşımaktadır. Pivot oyuncusunun çıkış pozisyonu ise buna karşı çok önemli değildir.Eğer kaleci doğru temel pozisyonunu atıştan önce alabilmiş ise bu avantajdır.Bunda hücum aksiyonunu aşağıda belirtilen faktörleri belirleyicidir.
DÖNME HAREKETİ ( SAĞ SOL ELLİLER)
       Savunma oyuncusunun pozisyon oyununa da bağlıdır. Pivot oyuncusunun koordinatif olarak atış kolu yönüne dönmek daha kolaydır .Bu dönme ise aynı zamanda atış varyantını müsade eder. 
  Sıçramak (derin yüksek )
• Sıçrama ne kadar yüksek olur ise hücum oyuncusuna atış geciktirmek aldatma veya kaleciye gözlemlemek için o ölçüde zaman kalır.
• Yere yakın halde düşerken kalenin üst bölümüne atış yapmak çok zordur.
• Kolu geriye doğru germe hareketi (baş üstünde, omuz hizasında yuvarlanma )
• Sıçrama ile yakından alakalıdır. Etkisi benzerdir. Top ne kadar yüksekten olursa kale üst bölümünde o ölçüde fazla alan kalır.
• Topu tutma ( kaldırarak, doğrudan atış . Dönerek aldatmalar )
• Topu nerede ve nasıl tutulacağını kullanılan atış varyantının öğrenilmesi için çok önemlidir. Birçok oyuncuda topu tutma çok bireysel bir durumdur. Bununla ilgili olarak tabiî ki başka oyun pozisyonları içinde geçerli olan tecrübeler aşağıda verilmektedir.
• Yalnızca hentbolun kralları normal bir kolu geriden çekerek kaldırma atışını yapma kapasitesine sahiptirler.Genelde çoğunluk omuzdan atış çıkarır.
• Parmaklar top ile birlikte aşağıya dönüktür ve öne doğru değildir .Böyle olunca dönerek atış gerçekleşebilir.
• Bir aldatma durumunda hareket genelde yukarıdan aşağıya doğrudur.
    Hücum oyuncusu için yukarıda aldatmak ve daha sonra aşağıdan atmak daha kolaydır.
Başka türüne ise zaten yalnızca top cambazları yapabilir.   TAKEN FROM MİCHAEL BRADA's write
                                                   12


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder